12 Ağustos 2015 Çarşamba

Sadelik ve Tercih



Bir diplomayı satmanın, yani bir yeteneğinizi satmanın yolu en iyiyi yapmak değildir.

Nasıl yani? Yaptığımız şeyde en iyi olmayalım mı?

Evet, olmayın ve olmaya da çalışmayın. Çünkü bu sizi en iyi yapacağı ve  tescilleyeceği gibi aynı zaman da en dibe de tescilleye bilir.
Eğer bu riski göze alacak kadar ahmaksanız, bilin ki, ahmakların mezarlığı daha kalabalıktır. Bir şeyi en iyi tasarlamayı değil, en iyi pazarlamanın yolunu bulmanız lazım.



Lütfen Okumaya Buradan Başlayın
Daha Anlaşılır Olması İçin, Sırayla Devam Edin.


Peki söylediğinizi şimdi daha iyi anladım fakat, kötü bir ürün yapıp nasıl piyasaya gireceğiz?

Burayı iyi anlamak gerekiyor, zira burası planın bütün kaburgası. Kötü ürün yapın demiyorum, ürünün kalitesine ayıracağınız efor ve ilgiyi gösterin. Burada sıkıntı yok, sadece işin süsleme kısmını silin kafanızdan diyorum. Bu eforu, ürünü nasıl pazarlayacağınıza verin diyorum.

Tamam da, ürünü pazarlamak ve daha da fazla satmak için tasarlanmıyor mu o ambalajlar? Yani bu da bir pazarlama planı değil mi?

Evet o bir pazarlama tekniği ama o tekniğin sizden beklentisi çok büyüktür. Mükemmelen tasarlanmış bir ambalajın fiyata etkisi büyük olur ve daha da kötüsü ürünün kesinlikle beklentinin üstünde bir tat vermeli. Oysa o planı ambalaj üzerinde değil de sadece satışa yöneltsek?
Hemen bir örnek verelim daha da anlaşılır olması için. Eğer bir Kinder Süpriz  yapamayacaksanız hatta ondan daha iyisini yapamayacaksanız, bir Kinder Süpriz yapmaya çalışmayacaksınız. Bunun için Kinder Süprizin sahip olmadığı bir şeye sahip olmanız gerekiyor.

Nedir o şey?

İşte zaten konumuz da o şey! O şeyi bulduğumuz da Kinderi geçebiliriz ve hatta rakibimiz dahi olmaz. "Kinder neye sahip değil?"
İnisiyatife, özgürlüğe yani "dilediğin gibi tüketmeye" sahip değil. Eğer sen ürününü kullanıcıya istediği gibi tüketme şansı verirsen işler çok değişir. Kullanıcı senin verdiğin özgürlüğün karşılığında beklentisi düşük olacaktır. Yani Kinderin vanilyalı tadı ve ağız da bıraktığı o güzel hissi farklı şekilde almasını sağlayacaksın ve neyle isterse onunla yapması için özgür bıraktığın da senin eksiğin bir anda fazlan olur.

Konu çok karıştı ve dediğinizi anlamama rağmen mantığıma oturtamadım.

Eğer Kinderin karşısına çıkaracağımız markayı söylediğimde de anlamazsanız zaten gerisini boş verin. Zira onun da nedenini açıklayacağım.
Kinder yerine Nutella yı yaratın. Bakın Nutella dünya da en az tercih edilen ama en çok tüketilen tek ürünlerin başında gelir. Çikolata dendiğin de asla Nutella ilk ürün değildir. Akla ilk asla o gelmez, eğer onu almak adına yola çıkmamışsanız onu almazsınız. Ve özel de bir çikolata değildir, mesela kız istemeye Nutella götüremezsiniz gibi. Ambalajı çok sıradan hatta hiçbir al benisi yok. Tadı asla sizi bağımlısı yapacak bir tat değil.  

Aslın da sadece Nutella'yı özlemezsiniz!

İşte püf nokta ve sır burada! ASLA SADECE NUTELLAYI ÖZLEMEZSİNİZ! ama Nutella ile yaptığınız her hangi bir lezzeti özlersiniz. Çünkü en başta o lezzet sizin marifetiniz. Ve ayrıca Nutella ile neyi isterseniz ve nasıl isterseniz öyle tükete bilirsiniz. Bu Nutellayı en çok tüketilen ürün haline getiriyor. Özellikle tatlı seven ve çikolata tüketen insanların Nutellayı mutlaka raflarında bulundurmak isteyeceği bir neden bu.

Yani Kinder yaratamayacaksanız Nutella yaratıp Kinderi geçeceksiniz. Ama Kinder yaratmaya çalışırsanız ve yaratamazsanız silinir gidersiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder